Dienstag, 17. April 2012

ZHV vergadering op 17 maart.....

..... in Rotterdam

Een maand geleden was deze prachtige Zusterdag in Rotterdam 2. Ik heb nooit  een maand nodig om één van mijn blogs te schrijven, maar deze in het Nederlands was moeilijk en ik gaf vaak op.

Het was en mooie en opbouwende vergadering. 170 jaar ZHV (ZusterHulpVereniging); wat een feest! Het was anders dan ik het meegemakt heb, maar het was met zo veel liefde en moeite gemaakt. Het thema voor deze dag was "Dochters in mijn Koninkrijk". Dit nieuwe boek is fantastisch een vol inspiratie. Dat wij het mogen lezen, de geest voelen en de begeleiding van onze hemelse Vader.
Iedere wijk deelde een aantal van hun talenten en het was zo erg mooi om oude en jonge zusters samen te zien werken. De presentaties waren vol liefde en hard werk. Aangezien ik niemand kende (behalve onze Zusters) had ik tijd om te kijken en te observeren.

Wat mij raakte, was om te zien hoe en wanneer de kerk begon in Nederland. De pionier vrouw van dit land, dat mij onbekend was, toen en vandaag.

Hier zijn enkele foto's.

ZHV muffins, lekker!

Ylona & Leonie genieten!

overal mooie versieringen
lentetekeningen

het niewe book "Dochters in mijn Koninkrijk"

het programma

Pionierhoeden

Pionierwagen

Pionierschorten

lekker kletsen

mooi patchworkdeken

een presentatie over "Dochters in het Koninkrijk"

potentiele Koninginnen!

lovely!!!!!!!!!

Old & New

nog eentje

Onze bijdrage was om te tonen hoe wij als vrouwen kracht kunnen putten uit de  ZHV en dat te  richten op onze gezinnen. Er waren twee korte toespraken. De eerste ging over hoe de moeder van Margreet haar liet zien hoe belangrijk de dienst van de ZHV is en hoeveel zij hiervan hield. Zij haalden hier ook kracht uit. De tweede ging over hoe Ilona zich kon voorbereiden om voor haar mogelijk toekomstige dochter een goed voorbeeld te zijn. Daarna hadden we allemaal een kaart met een korte term er op zoals geloof, gezin, de dochter van mijn koninkrijk, priesterschap, de schriften etc, en het laatste was Jezus Christus. Eenieder moest over deze kaart iets korts vertellen. Daarna gingen we met z´n allen een piramide vormen. De symboliek was dat alle dingen die we doen in verband met de ZHV ons opbouwen tot Christus. Tot slot zongen we Nr. 200 "Wij zusters in Zion".

onze presentatie

met veel spire

en nog eintje darbei

Wij zusters in Zion"
Ik ben zeer dankbaar voor de organisatie van de ZHV. Ik ben dankbaar dat mijn moeder mij het belang van elkaar steunen als zusters geleerd heeft. Ik had de gelegenheid om in mijn leven veel verschillende ZHV´s te bezoeken in veel verschillende landen. Ik kom er graag, het voelt altijd zo goed en juist. Wij zijn dochters van onze hemelse Vader en hij houdt van ons. Ik weet dat diep in mijn hart. Laten we elkaars onze behoeften zien en de hand reiken wanneer dat nodig is.
Voor mij en symbol van kracht en uithoudingsvermogen!

Darling, thank you so much for helping me and sweeping my frustration away. Dutch is so incredibly hard. Without you I would have never finished. xxxx

2 Kommentare:

  1. Alex, ich hab die Naomi Martes auf einem Deiner Fotos gesehen. Wir waren in Deutschland im gleichen Pfahl aufgewachsen. Wie klein die Welt doch ist. ;)

    AntwortenLöschen
  2. Die Welt ist echt klein, da hast Du vollkommen recht!

    AntwortenLöschen